2016-2017

Észak-Írország szeretetben…

2016. november 11-én megkezdtük utazásunkat Észak-Írországba, az Erasmus+ program által támogatott Európa szeretetben című projekt egyik partneriskolájának – Carrickfergus College – székhelyébe. Iskolánkat Csonga Péter, Jávorcsík Dávid, Kassai Tamás, Nagy János és jómagam képviseltük, Young Judit és Tóth Tünde tanárnők vezetése alatt.
Az első állomás a Zürichi repülőtér volt, ahol az átszállás végett kellett várnunk két órát. Végül délután megérkeztünk Dublinba. Busszal tettük meg azt a kis távot, amely elválasztott minket a következő állomástól, Belfasttól. Carrickfergusban, egy kisebb városban voltunk elszállásolva családoknál, akik nagy szeretettel fogadtak bennünket. Mindannyian elfoglaltuk szálláshelyünket, majd következhetett a programokkal teli hét.
Hétfőn az iskolába látogattunk, ahol betekintést nyertünk néhány órára. Természetesen rendkívül hasznos volt az a pár óra angol nyelven. Ebéd után mindannyian találkoztunk a könyvtárban. Miután megismerkedtünk egymással és a ránk váró programokkal, mindenki szabad délutánt kapott. Estére mini-golfozni mentünk egy közeli helyre. Nagyon gyorsan összebarátkoztunk az írekkel, de a többi iskola diákjaival is. Kedden ellátogattunk Belfastba, a Titanic múzeumba. Sok mindent megtudtunk a Titanic építéséről és a tragikusan végződő, szomorú esemény minden részletéről. Szerdán megnéztük Carrickfergus belvárosát, illetve a gyönyörű várat. Itt lehetővé tették néhány diák számára, hogy felöltözzön régi ruhákba és pózoljon a fotósoknak. Csütörtökön egy csodálatos természeti látványosságot, a Giant’s Causewayt néztük meg. Ez a kirándulás is nagyszerűre sikerült.
A projekt egyik fontos része a rövidfilm elkészítése. Így aztán minden nap forgattunk különböző helyeken, többször is ismételve a jeleneteket. Ez is közelebb hozott minket külföldi diáktársainkkal. Egy csomó kedves, jó humorú, vidám és közvetlen emberrel ismerkedtünk meg, és emellett sok életre szóló barátság is kötődött. Megismertünk egy új nemzetet, merítettünk az ő kultúrájukból. Nagyon sok tapasztalatot és élményt szereztünk, amit még magunk sem dolgoztunk fel igazán. Nem kell sokáig búsulnunk, ugyanis hamarosan viszontlátjuk őket.