2016-2017

Egy hét az 1000 tó országában

Vasárnap hajnalban kis csapatunk az Erasmus+ projekt keretén belül elindult a bécsi repülőtérről, hogy eljussunk Amszterdamba, majd onnan Helsinkibe. Szerencsés landolás után busszal ideiglenes családjainkhoz utaztunk Loviisa városába. Első napunk során ismerkedtünk a helyi modern iskolával és a tanítási módszerekkel. Finom sulis ebédet kaptunk és a napot filmforgatással zártuk. A második napon az iskola igazgatónőjével találkoztunk, majd a loviisai városnézés következett. Láttuk a gyönyörű kikötőt, a gótikus templomot, a piactéri városházát, táncoltunk a befagyott Balti-tengeren és a nevetésből sem volt hiány. A harmadik napot a fővárosban, Helsinkiben töltöttük. Megtekintettük a Sibelius-emlékművet, a Szenátusi teret, a Helsinki székesegyházat és a gyönyörű belvárost. A negyedik napot szánkózással indítottuk, és múzeumot látogattunk. Délután jégkorcsolyáztunk a helyi korcsonyapályán, este pedig az iskola bandája, azaz a Voice crack zenélt nekünk. Az ötödik nap főleg búcsúzkodással telt. Érzelmileg feltöltődve tértünk haza saját otthonainkba. Ez az egy hét megtanított bennünket a toleranciára, a feltétel nélküli szeretetre, valamint életre szóló barátságok is köttettek. Nem hittük volna, hogy ennyi mindent tanulunk és kapunk ettől a projekttől! Köszönjük!