2023-2024

Csodás napok Párkányban

Az idei évben alapiskolánk  5.A, 5.B és 6.A osztálya ruccanhatott ki az iskolából egy hétre az úszótanfolyamra. Nagyon jó és élménydús napokon vagyunk túl, hiszen a párkányi Vadaš strandon töltöttük ezeket, ráadásul az idő is kedvezett nekünk. Egy alkalommal sem kellett a fedett medencében úsznunk, végig kint pancsolhattunk a kellemesen sütő nap sugarai alatt.

A hétfői nap délelőttje az utazással telt, majd a szobák elfoglalása után ki is mentünk a strandra. Sajnos a jó idő miatt elég telített volt a medence, de még ennek ellenére is megtaláltuk a módját a pancsolásnak. Kedden egész nap úsztunk. A nap megkoronázása viszont az esti fagyizás volt: a párkányi török fagyizó isteni fagyikat kínált. Szerdán kettéoszlott a csapat, az ötödikesek az esztergomi bazilikát látogatták meg, mi pedig a csodálatos Burda-hegységben túráztunk. Nem volt egyszerű az út, sok emelkedő tett próbára minket, ám ez nem jelentett akadályt, élveztük az egészet, imádtuk a minket körülvevő természetet, de a kedvencünk a kápráztató kilátás volt.  Az ötödikesek is élvezték a kirándulást, a bazilika nagyon tetszett nekik, és elmondásuk szerint egy zenebohóc fogadta és szórakoztatta őket. Miután mindenki visszaérkezett, még úsztunk egyet. Aznap éjszaka úgy aludtunk, mint a bunda, mert hosszú napunk volt. A csütörtök szintén úszással telt, viszont délután a medencék helyett a kalandparkot, vagyis a kötélpályát látogattuk meg. Több méterre a földtől másztunk különböző pályákon. Az utolsó napon a Kacsalábon című komédiát néztük meg a helyi moziban, nagyon jó film volt. A szobák kiértékelése és egy gyors ebéd, valamint szomorú búcsúzás után a kisvonat kivitt minket a vasútállomásra, ahonnan hazaindultunk.

Szerintem mindenki nevében mondhatom, hogy mozgalmas és fárasztó, ám csodálatos napokat éltünk meg, és reméljük, hogy még sok hasonló élményben lesz részünk.