Implom ‘24 – helyesírás magas fokon

Az Implom József Középiskolai Helyesírási Verseny egy jó pár hónapos folyamat. Először zajlik az iskolai forduló, majd az országos és végül a Kárpát-medencei, amely Gyulán, egy háromnapos eseménysorozat keretében valósul meg.

Idén először sikerült részt vennem a Magyarországon megrendezett nemzetközi döntőn, miután a szlovákiai fordulóban a 2. helyet szereztem meg.  Február 29-én indultunk kisbusszal Dunaszerdahelyről. Az út 4 és fél óráig tartott, de ahhoz képest, hogy át kellett vágnunk Magyarországon, nem tűnt hosszúnak. Miután megérkeztünk Gyulára, regisztráltunk, majd elfoglalhattuk a szállásunkat. Egy kis pihenés után következhetett a vacsora, ezután pedig úgy döntöttünk, felfedezzük a várost, így kimentünk sétálni, nézelődni. Az este nyugodtan telt – bár én azért eléggé ideges voltam –, és igyekeztünk korán lefeküdni, hogy másnap frissek és kipihentek legyünk a versenyre.
Pénteken, a reggelit követően átvonultunk a városházára, ahol hivatalosan is megnyitották a versenyt, köszöntötték a versenyzőket, és bemutatták a zsűrit. Ezután átkísértek minket az Erkel Ferenc Gimnáziumba, ahol egy szétírás alapján mindenkinek a kijelölt terembe kellett mennie. A verseny két részből állt: tollbamondásból és feladatlapból. Nekünk először a tollbamondást diktálták, ez nagyjából fél órát vett igénybe, majd egy rövid szünet után következhettek a feladatok, amelyeket laptopon, az iskola Moodle-felületén töltöttünk ki. Erre 45 percet adtak, és bár a tesztlap eléggé igényes volt, igyekeztem gyorsan haladni, nehogy kifussak az időből.
A verseny végeztével átbeszéltünk néhány dolgot a többiekkel, majd elmentünk ebédelni. Délután két program is zajlott: meglátogathattuk a gyulai várat vagy egy kastélyt. Én a várba mentem, ahol az idegenvezetőnk alapos előadást tartott, amely könnyed és vicces hangulatú volt, ezután pedig magunk is körbenézhettünk.
A program után visszamentünk pihenni a kollégiumba, majd vacsoráztunk, és ismét besétáltunk a városba, hogy megnézzük az erkeles diákok műsorát. Ezután egy kis kávézóban eltöltöttünk egy kellemes órát, beszélgettünk, ismerkedtünk, majd visszasétáltunk a kollégiumba.
Szombaton a reggelit követően a városházára mentünk, ahol lezajlott az eredményhirdetés. A zsűri értékelte az idei feladatokat és a teljesítményt, majd sor került az győztesek ismertetésére. A verseny 4 kategóriában zajlott: a határon túliak (Felvidék, Délvidék, Erdély, Kárpátalja), a magyarországi gimnázium, szakgimnázium és szakképző iskola kategóriája. Minden kategóriában az első 6 versenyzőt díjazták. 120-an vettünk részt a döntőn, így okkal volt nagy az izgalom, hogy kik az, akik „a legjobbak között is a legjobbak“ (a zsűrit idézem). Hatalmas meglepetés ért, amikor felolvasták a nevem, ugyanis az 5. helyen végeztem a kategóriámban úgy, hogy a 4. helyre sorolt versenyzővel azonos pontszámot értem el, viszont ő jobb tesztet írt, és ez döntött – az a fránya, számomra eddig ismeretlen Moodle-felület megtréfált Ami a tollbamondást illeti, a 2. legjobb pontszámú tollbamondást írtam egyetlen ponttal elmaradva a legjobbat író versenyzőtől. Rettentően boldog és elégedett voltam, és nagyon hálás vagyok a felkészítő tanáromnak, Kulcsár Mónikának, amiért annyi hónapon át gyakorolt velem, és mindvégig támogatott.
Jó élményekkel zártam az idei Implomot, és remélem, a következő években is lehetőségem lesz majd indulni.